onsdag 9. april 2008

Tyrkia – landet der øst møter vest

”Midt mellom Europa og Asia ligger Tyrkia, et land rikt på vakker natur og spennende severdigheter. Som byr på Middelhavets lengste kyst, og kanskje reneste vann. Et land fylt med herlige farger og mystiske dufter. Og som sløser med solen, 300 dager i året. Velkommen til den åpne favnen, velkommen til Tyrkia.”

Etter til over 12 år som reiseleder og bosatt og rundreisende i Tyrkia sitter jeg inne med mange opplevelser, mye erfaring og mye informasjon om dette fascinerende landet.

Synd å skam å bare sitte og beholde all denne informasjonen inne i sitt eget hode, tenkte jeg - hvorfor ikke opprette en blogg og dele den med andre som trenger reisetips om Tyrkia. Som sagt så gjort. I denne bloggen vil jeg dele mine erfaringer, favorittsteder, kjente reisemål, restauranter, barer, severdigheter og landets fantastiske historie med dere. Og om dere som leser bloggen har tips og anbefalinger å komme med angående reiser i Tyrkia, så ønsker jeg kommentarene deres velkomne.

Jeg kommer til å begynne med informasjon om Istanbul, siden det er den beste tiden for en tur dit akkurat nå! Temperaturen i Istanbul om våren og høsten er veldig behagelig.

Ingen kommentarer: